30. šolski parlament “Moja poklicna prihodnost”

V četrtek, 13. 2. 2020, je v šolski predavalnici potekal že 30. šolski parlament. Tema tokratnega je bila »Moja poklicna prihodnost«.

Prvo in drugo šolsko uro so svoje ugotovitve in razmišljanja o temi predstavili delegati učencev od 2. do 5. razreda ter podružnice, tretjo in četrto uro pa predstavniki od 6. do 9. razreda.

Na začetku je učence najprej nagovoril mentor šolske skupnosti učitelj Franci Kravcar, ta je besedo nato prepustil predsednici šolske skupnosti Alini Gričar in ravnatelju Radu Kostrevcu, ki je poudaril pomembne vrednote (znanje, delavnost, sodelovanje, odgovornost, vztrajnost, radovednost, zabavo, ustvarjalnost in prijateljstvo).

Čeprav smo pričakovali manj sodelovanja pri debati z mlajšimi učenci, so se, tako kot starejši učenci, zelo dobro vključili in jasno podajali svoja mnenja in argumente.

Teme, o katerih smo v debati in v skupinah največ govorili, so bile: kaj je zame uspeh; kje se vidim čez 10 let; katere vrednote me pripeljejo do želenega cilja; kdo so moji podporniki; ali je denar motivacijsko sredstvo pri izbiranju poklica; kako si izberem poklic.

Ugotovitve so bile pri vseh učencih podobne. Uspeh vsi dosežejo takrat, ko jim uspe nekaj, kar so si zadali. Največkrat je to dobra ocena v šoli ali uspeh na športnem področju. Mlajši učenci se čez približno 10 let vidijo v srednji šoli, starejši pa že v službi in z družino. Vrednote, ki jih pripeljejo do želenega cilja, so delavnost, odgovornost in prijaznost. Do uspeha jih s podpiranjem in z nasveti pripeljejo največkrat starši, učitelji in prijatelji, na odločitve in interese pa vplivajo tudi vzorniki. Denar pri mlajših učencih ne predstavlja velike vloge in motivacije pri izbiri poklica, pri starejših pa igra zelo pomembno vlogo, saj si poleg željenega poklica želijo tudi dobro plačilo. Poklic si izberejo po lastnih interesih in željah (kaj kdo rad počne v prostem času, hobiji, talenti …), na to pa vplivajo tudi socialna omrežja in splet, kjer pridobijo veliko informacij.

Parlament smo letos vodili Alina Gričar, Ažbe Hočevar in Rebeka Zaletelj.

Na območnem parlamentu na OŠ Mokronog pa bomo ugotovitve šolskega parlamenta predstavili in upam, da uspešno argumentirali učenci Brina Kramer, Alina Gričar, Patrik Metelko, Laura Kovačič Lovšin in Rebeka Zaletelj.

 

Podpredsednica skupnosti učencev

Rebeka Zaletelj, 9. d

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost