Šola v naravi – 7. b, e – CŠOD Kavka

V Trebnje pridemo predvidoma 17.30.

16.40: Smo v koloni na ljubljanski obvoznici.

15.30: Trenutno smo pri Brezovici v daljšem zastoju, ki sega do Grosuplja. Pot se bo podaljšala, tako da v Trebnjem ne bomo ob 16.00, ampak pozneje. O točni uri vas obvestimo, ko bomo mimo zastoja.

13.05: Ob 13.05 smo se odpeljali izpred doma Kavka. V Trebnjem nas pričakujte predvidoma ob 16.00. Ko bomo mimo ljubljanske obvoznice, se vam znova oglasimo.

________________________________________

Obveščamo vas, da so učenci 7. B in 7. E po dolgi in ovinkasti vožnji varno prispeli v CŠOD Kavka.

PONEDELJEK, 13. 2. 2023
Potem ko so učenci prispeli v CŠOD, so se razporedili po sobah. Sledilo je kosilo, po katerem so imeli na voljo nekaj časa za urejanje sob, nato pa je že napočil čas za popoldanske dejavnosti. Učenci so se razdelili v tri skupine. Prva skupina se je podala na tek na smučeh, druga se je preizkusila v hoji s krpljami, tretja pa je spoznavala glive in lišaje. Ko smo se prijetno utrujeni vrnili v dom, je sledila večerja, nato pa še nočni pohod z lučkami po bližnji okolici. Po prihodu v dom so se poveselili ob petju pesmi, nato pa se prijetno utrujeni začeli pripravljati na nočni počitek, saj nas jutri čaka naporen dan.

TOREK, 14. 2. 2023
Dobro jutro,
zbudili smo se v čudovito sončno jutro. Najprej se bomo okrepčali z zajtrkom, saj nas čaka naporen dan. Po zajtrku se bomo odpravili na pohod po grebenu Kolovrata in si ogledali muzej 1. svetovne vojne na prostem. Po kosilu pa znova v naravo!

Sprehod po Kolovratu je minil v dobrem razpoloženju. Ob 9. uri smo se podali iz doma na nekajkilometrski pohod po zasneženi pokrajini. Že zjutraj, ko smo se zbudili, so bile temperature okrog 10 stopinj Celzija, medtem ko je bilo v dolini, v Tolminu, le nekaj stopinj nad lediščem, tako da so učenci lahko iz prve roke spoznali, kaj je inverzija.

Kljub temu da je bilo po poteh in po gozdu še kar nekaj snega, so bile temperature že povsem spomladanske. Učenci so se seznanili z geografskimi značilnostmi pokrajine in izvedeli tudi marsikatero zgodovinsko zanimivost o času prve svetovne vojne. Glede na to, da se nahajamo v skrajnem severozahodu države, na meji z Italijo, smo se sprehodili tudi po italijanskem ozemlju, učenci pa so se seznanili, kaj pomeni italijansko-slovenska meja danes in kaj je včasih pomenilo, če si z eno nogo stal na italijanski, z drugo pa na slovenski strani.

Ko smo prispeli na razgledno točko, se nam je odprl neverjeten razgled na Krn, Tolmin, dolino reke Soče in vršace nad njo. Po kratki malici smo se odpravili proti domu, kjer nas je že čakalo kosilo. Potem ko so se učenci okrepčali, je sledil čas za kratek počitek. Nekateri so si privoščili počitek, drugi so se podružili ob družabnih igrah, nekateri pa so imeli še dovolj energije za igre z žogo.

Sedaj pa nas čakajo še krpljanje, tek na smučeh in delavnica o glivah in lišajih.

Ura je 18.30. Sedaj smo povečerjali, nekateri učenci so se pomerili v partiji namiznega tenisa, drugi so igrali košarko, ostali pa so se pripravljali na družabni večer, ki je pred nami. Nekaj utrinkov, kako smo preživeli današnje popoldne, pa lahko vidite na fotografijah.

Za nami je tudi večerno druženje, ki je minilo v več kot zabavnem vzdušju, saj so se učenci pomerili v najrazličnejših zabavnih igrah.

SREDA, 15. 2. 2023
Dobro jutro,
tudi danes smo se zbudili v sončno jutro. Najprej smo se okrepčali, saj nas čaka pester dan. Po zajtrku se je ena skupina, učenci 7. e, odpravila na sankanje, druga, učenci 7. b, pa bo spoznala temeljne postopke oživljanja in ponovila znanje iz prve pomoči.

Po kosilu so se učenci znova razdelili v tri skupine ter po gozdu iskali glive in lišaje, stopili na tekaške smuči, preizkusili pa so tudi krplje, ki seveda niso niti kriplje, niti kremplji niti krhlji, kakor so jih poimenovali učenci. Sledila je večerja, po večerji so se najmanj utrujeni učenci pomerili v igri med dvema ognjema, tisti malo bolj utrujeni so se podali na sprehod pod zvezdami, pred spanjem pa so vsi skupaj izdelali še leseni obesek za spomin na dom Kavka.

ČETRTEK, 16. 2. 2023

Dobro jutro,
pred nami je sončen dan, poln aktivnosti. Učenci so se okrepčali z zajtrkom, sedaj imajo nekaj prostega časa, nato pa sledita obisk Kavkne jame in delavnica o poškodbah in povojih.

In kako je bilo v jami? Učenci so se, opremljeni s svetilkami, po poti, ki je bila ponekod še malo ledena, spustili v jamo in pred njimi se je odprla velika dvorana. Kot so izvedeli, je omenjena jama le ena od več kot 11.000 jam, kolikor jih lahko najdemo na območju Slovenije, pa tudi, kdaj neko jamo poimenujemo jama, kdaj pa je samo luknja.

Če bi se kdo od naših “jamarjev” morebiti poškodoval na spolzkih jamskih tleh, pa bi zanj brez težav poskrbeli “bolničarji”, saj je ena skupina, medtem ko je druga raziskovala jamski svet, spoznavala povoje in preveze. Povezovanje in imobilizacija sta bili na prvi pogled iz šolske klopi povsem preprosti zadevi, ko pa so morali učenci v parih preizkusiti, kako se oskrbi zlomljeno roko in poškodovano glavo, pa vse skupaj ni bilo več tako enostavno.

Dopoldne je hitro minilo in čas pred kosilom so učenci izkoristi še za igro trojk v nogometu, v katerem so se pomerile mešane ekipe. Ugotovili smo, da je nogomet tudi za dekleta in da imamo kar nekaj skritih nogometnih talentov. Čisto zadnje dejanje četrtkovega dopoldneva pa je bila igra med dvema ognjema, v kateri so se pomerili učenci 7. b proti učencem 7. e. Sledilo je več kot zasluženo kosilo.

Po kosilu in popoldanskem počitku so sledile nove dejavnosti. Učenci so zavihali rokave in se lotili priprave kobariških štrukljev. Najprej so zamesili posebno testo in pripravili nadev iz orehov, sladkorja, masla, drobtin, cimeta in kakava. Iz testa so oblikovali kroglice, jim dodali nadev in ustvarili štrukelj. Medtem ko so izdelovali štruklje, pa so pripravili tudi kamišibaj oziroma tako imenovano papirnato gledališče. Po skupinah so si zamislili zgodbo, jo uprizorili z ilustracijami, nato pa zgodbo s pomočjo kamišibaja prikazali sošolcem.

Za nami je zaključni večer, na katerem so učenci predstavili svoje talente. Fantje iz sobe Siničke so nas kratkočasili z zlaganjem lončkov, hitrostnim zlaganjem rubikove kocke in trikom s kartami. Kanje so zapele pesem, Vrabčki so pripravili kviz, Lastovke so uprizorile dan pred dejavnostmi in dan po dejavnostih, Šoje so gledalce zabavale s šalami in kitaro, s himno sobe pa so se predstavili Sove in Čuki, ki se lahko pohvalijo tudi z najbolje pospravljeno sobo v celem tednu.

PETEK, 17. 2. 2023
Dobro jutro,
učenci počasi že pospravljajo sobe in pripravljajo kovčke. Po zajtrku jih čaka še orientacijsko tekmovanje, na katerem bodo preverili, kako dobro so si v tem tednu zapomnili vse nove informacije, nato bo sledilo kosilo, okoli 13.30 pa se bomo poslovili od CŠOD Kavka in se odpeljali proti domu. V Trebnje pridemo predvidoma okoli 16.30. V primeru nepredvidenih ovir na cesti in spremembe ure prihoda vas bomo obvestili na tem mestu.

Morda vam bo všeč tudi...